تابلو آسمان شب

تابلو آسمان شب

blank

 

آسمان در هر لحظه‌ای حالت متفاوتی دارد و این برای ما بسیار جذاب است به عبارت دیگر اینکه بدانیم سهم ما از آنچه بوده حس و حال بسیار خوبی است. زیباترین اتفاقاتی که در زندگی ما رخ می‌دهند بدون دوربین هستند اما همه ما دوست داریم آن لحظه را به یاد آوریم؛ پس تابلو چینش ستاره آسمان یا آسمان شب بهترین فرصتی است که طراحی و نقشه آسمان را در آن لحظه‌ای که می‌خواهید به شما نشان می‌دهد.

چینش ستاره آسمان چه ویژگی برجسته‌ای دارد

اجرام آسمانی و ستارگان حالت ثابتی ندارند و در احساسات و زندگی ما تأثیر می‌گذارند. تابلو آسمان شب ستارگان و صورت‌های فلکی را بر اساس تاریخ و مکانی که شما مد نظر دارید نشان می‌دهد؛ به‌عنوان‌مثال تصویر آسمان را در روز تولد، ازدواج، تولد فرزندتان یا تاریخ آشنایی شما با فردی که خیلی دوستش دارید را به زیبایی هر چه تمام نشان می‌دهد. این نقشه می‌تواند هدیه خاصی برای دادن به عزیزانتان باشد.

اجزای تابلو چینش ستاره آسمان را بشناسید

شاید اولین بار که تصویر این تابلو را می‌بینید گیج شوید و معنی خطوط، شکل‌ها و نقاط آن را نفهمید. نقشه آسمان عناصر زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها لحظه تکرار نشدنی و خاصی را به شما نشان می‌دهند. مهم‌ترین مواردی که باید بشناسید به شرح زیر هستند:

·        نقاط کوچک و بزرگ

این نقاط از اجزای اصلی تابلوی ما هستند که بر حسب درخشش ستاره‌ها اندازه آن‌ها تغییر می‌کند. بزرگ‌ترین نقطه متعلق به درخشان‌ترین ستاره و کوچک‌ترین نقطه متعلق به کم‌نورترین ستاره‌ها است. برخی از ستاره‌ها به‌قدری ضعیف هستند که فقط با تلسکوپ یا دوربین‌های شکاری قوی دیده می‌شوند اما شما می‌توانید در این نقشه تمام آن‌ها تماشا کنید.

·        صورت فلکی و نمادهای آن

صورت فلکی مجموعه ستاره‌هایی است که توسط ستاره شناسان کشف شده‌اند و نام‌های خاصی مانند نام خدایان یا موجودات افسانه‌ای روی آن‌ها گذاشته شده است. در حال حاضر ما ۸۸ صورت فلکی داریم به‌عنوان‌مثال خرس بزرگ که شناخته‌شده‌ترین صورت فلکی است یا صورت فلکی جبار که شبیه یک شکارچی می‌باشد. شما می‌توانید به درخواست خودتان این تصویر را اضافه یا حذف کنید تا آسمانتان واضح‌تر دیده شود.

·        سحابی‌ها و خوشه‌ها

اگر تا به حال از تلسکوپ استفاده کرده باشید متوجه تعدادی از ستاره‌ها که نزدیک به هم هستند و یک خوشه را تشکیل می‌دهند شده‌اید. این خوشه‌ها که تعداد زیادی ستاره را نشان می‌دهند به شکل زیبایی در تابلوی شما به تصویر کشیده می‌شوند.

محاسبات این نقشه چگونه است

ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی و مؤسسات مختلفی هستند که دائماً این داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و بخش زیادی از آن‌ها را در دسترس عموم قرار می‌دهند. برای طراحی این تابلو باید موقعیت مکانی هر کدام از اجرام آسمانی بر اساس ساعت و تاریخ مشخصی محاسبه شود. با توجه به اینکه اجرام آسمانی اشکال و الگوریتم‌های خاصی دارند پس محاسبات آن‌ها برای مردم عادی امکان پذیر نیست!

کلام آخر

تابلو «آسمان شب» هدیه بسیار ارزشمندی است که به شما اجازه می‌دهد یک لحظه خاص را بارها و بارها تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *